Dersin Adı | Sesler, Görüntüler, Kültürler II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 102 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, postmodern imgeler dünyasını inceler. CDM 101 dersinin devamı ve tamamlayıcısıdır. Bu ders, öğrencilerin kendilerini çevreleyen görsel dünyaya bakışlarını değiştirmeyi amaçlar. Görsel kültürde anlamın nasıl üretildiği hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur. Ders şu sorular etrafında şekillenecektir: Görsel-işitsel dünyayı nasıl anlamdırıyoruz? Ekonomi, politika ve kültür görsel temsili nasıl etkiler? Görsel kültürün üretilme, tüketilme, dağıtılma ve yorumlanma biçimleri her gün gördüğümüz imgeleri nasıl etkiler? İmgeler ve iktidar arasında nasıl bir ilişki vardır? |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Ders interaktif konferans biçiminde yapılır. Öğrencilerin tartışmalara katılması beklenir. Derste konuyla ilgili video gösterimleri yapılır. Değerlendirme iki ev ödevi ve bir final projesi üzerinden yapılır. Öğrenciler final projelerini dönem sonunda sunar ve final projelerini teslim etmeden önce geri bildirim alır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Temel kavramlar | |
2 | Modernizmden Postmodernizme – Değişen Görsellik Rejimleri I | Marita Sturken & Lisa Cartwright “Chapter 8: Postmodernism, Indie Media, and Popular Culture” in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 307-328. |
3 | Modernizmden Postmodernizme – Değişen Görsellik Rejimleri II: Simulacrum Gösterim: Český Sen (2004) (90 min) | Sturken & Cartwright “Chapter 8: Postmodernism, Indie Media, and Popular Culture” in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 328-345. Jean Baudrillard, Simulacra and Simulation, pp. 3-6. |
4 | Gösteri: Şok ve Dehşet Gösterim: The Persuaders (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/persuaders/ | Zeynep Gürsel, “Spectacular Terrorism. Images on the Frontline of History” 9/11 New York – Istanbul (Ed. Feride Çiçekoğlu), pp. 154-191. Guy Debord, The Society of the Spectacle, 1967. Jean Baudrillard, The Gulf War did not take place. 1995. |
5 | Kültür bozgunculuğu | Marilyn Bordwell, “Jamming Culture: Adbusters' Hip Media Campaign Against Consumerism” in Princen, Thomas, Michael Maniates, and Ken Conca (Eds) Confronting consumption. MIT Press. 2002, pp. 237-254. |
6 | Sanal Gerçeklik, Dijital Kültürler Gösterim: Digital Nation (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/digitalnation | Nicholas Mirzoef “Virtuality: From virtual antiquity to the pixel zone” in An Introduction to Visual Culture. Routledge, 1999. pp. 91-125. |
7 | Cool Gösterim: Merchants of Cool (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/cool/view/ | Dick Pountain and David Robins. Cool Rules. The Anatomy of an Attitude. Reaktion Books. 2000, pp. 15-33. Robert Farris Thompson “An Aesthetic of the Cool” African Arts. 1973. Vol 7(1), pp. 40-43, 64-67, 89-91. |
8 | Milliyetçilikten Küreselciliğe | William Mazzarella "'Very Bombay': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency." Cultural Anthropology 18, no. 1 (2003): 33–71. Derya Ozkan & Robert J. Foster “Consumer Citizenship, Nationalism, and Neoliberal Globalization in Turkey: The Advertising Launch of Cola Turka” Advertising & Society Review, vol. 6 no. 3, 2005. |
9 | İmajların Küresel Dolaşımı I ÖDEV 1 (13 Nisan 2020) | Sturken & Cartwright, “Chapter 10: The global flow of visual culture”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 389-406. |
10 | İmajların Küresel Dolaşımı II / ÖDEV 2 (20 NİSAN 2020) | Sturken & Cartwright, “Chapter 10: The global flow of visual culture”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 407-430. Mirzoeff, “Diana’s Death: Gender, Photography and the Inauguration of Global Visual Culture” in An Introduction to Visual Culture. Routledge, 1999. pp. 231-247. |
11 | Sosyal Medya ve Internet Gösterim: Growing up Online (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/kidsonline/ Generation Like (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/generation-like/ ÖDEV 3 (27 NİSAN 2O20) | Susan Murray (2008) “Digital Images, Photo-sharing, and our shifting notions of everyday aesthetics” Journal of Visual Culture. Vol 7(2), pp. 147-163. |
12 | Tartışma ve Geri Bildirim ÖDEV 4 (ilk draft 10 Mayıs 2020) | |
13 | Tartışma ve Geri Bildirim ÖDEV 4 | |
14 | ÖDEV 4 - Final teslimi 21 Mayıs 2020 | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Marita Sturken & Lisa Cartwright. 2009. Practices of looking: an introduction to visual culture. New York: Oxford University Press. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 90 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 26 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 160 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | |||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | |||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | |||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest